Ga Terug   VoetbalPortaal Forum > NON-SOCCER LOUNGE > Gadgets, hard- en software
Home Forum TOTO Registreer

Gadgets, hard- en software Gadgets: hard- en software; computers, consoles, games, audio, hi-fi, BluRay/HDDVD (spelers), mp3-spelers, etc..

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 13th February 2006, 10:35   #1
bjk4ever

bjk4ever's Avatar

yeah right Het grote computer/PC topic!

Nou, een topic waar je alles over computers kunt bespreken. Ik begin eerst eventjes met de aanleiding tot deze topic:

Ik heb net PoP gekocht en probeerde het te installeren. Nadat hij een tijdje goedging moest ik CD2 plaatsen, dat deed ik en het ging nog steeds goed. Op een gegeven moment echter kwam ik de error tegen dat er zich een onjuist volume bevindt in schijf D en dat hij volume 231231 ofzo niet kon vinden. Ik heb de echte spel en ik heb de CD-tjes net heel goed schoongemaakt, iemand een idee over hoe ik dit kan oplossen?
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 10:45   #2
Fenerbahceli

Fenerbahceli's Avatar

Originally posted by bjk4ever@Feb 13 2006 11:35
Nou, een topic waar je alles over computers kunt bespreken. Ik begin eerst eventjes met de aanleiding tot deze topic:

Ik heb net PoP gekocht en probeerde het te installeren. Nadat hij een tijdje goedging moest ik CD2 plaatsen, dat deed ik en het ging nog steeds goed. Op een gegeven moment echter kwam ik de error tegen dat er zich een onjuist volume bevindt in schijf D en dat hij volume 231231 ofzo niet kon vinden. Ik heb de echte spel en ik heb de CD-tjes net heel goed schoongemaakt, iemand een idee over hoe ik dit kan oplossen?
..gewoon terug naar de winkel, en vragen of ze hem ruilen voor eentje die werkt.. (h_xy)
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 10:48   #3
bjk4ever

bjk4ever's Avatar

Originally posted by Fenerbahceli+Feb 13 2006 11:45 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Fenerbahceli @ Feb 13 2006 11:45 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-bjk4ever@Feb 13 2006 11:35

..gewoon terug naar de winkel, en vragen of ze hem ruilen voor eentje die werkt.. (h_xy) [/b][/quote]
Ik heb net gegoogled en ik gelezen dat er of iets mis is met de cd of met mijn dvd-speler. Ik zie geen kras oid op de cd, weet iemand hoe ik mijn dvd-speler goed kan schoonmaken? Ik heb dit soort errors wel vaker gekregen, niet bij ieder spel, maar wel vaak genoeg om er zeker van te zijn dat mijn dvd-speler vies is.
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 13:41   #4
Kadikoy1

Kadikoy1's Avatar

Originally posted by bjk4ever+Feb 13 2006 11:48 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (bjk4ever @ Feb 13 2006 11:48 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'>
Originally posted by Fenerbahceli@Feb 13 2006 11:45
<!--QuoteBegin-bjk4ever
@Feb 13 2006 11:35

..gewoon terug naar de winkel, en vragen of ze hem ruilen voor eentje die werkt.. (h_xy)
Ik heb net gegoogled en ik gelezen dat er of iets mis is met de cd of met mijn dvd-speler. Ik zie geen kras oid op de cd, weet iemand hoe ik mijn dvd-speler goed kan schoonmaken? Ik heb dit soort errors wel vaker gekregen, niet bij ieder spel, maar wel vaak genoeg om er zeker van te zijn dat mijn dvd-speler vies is. [/b][/quote]
Je kunt schoonmaak cd'tje kopen voor ongeveer 12 Euro. Dat is een CD met kleine borsteltjes eraan waar je een bepaald schoonmaakmiddel op smeert en die jouw optische laseroog schoonmaakt. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de CD is beschadigd die je hebt gekocht.
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 14:12   #5
bjk4ever

bjk4ever's Avatar

Originally posted by Kadikoy1+Feb 13 2006 14:41 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Kadikoy1 @ Feb 13 2006 14:41 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'>
Originally posted by bjk4ever@Feb 13 2006 11:48
<!--QuoteBegin-bjk4ever

Ik heb net gegoogled en ik gelezen dat er of iets mis is met de cd of met mijn dvd-speler. Ik zie geen kras oid op de cd, weet iemand hoe ik mijn dvd-speler goed kan schoonmaken? Ik heb dit soort errors wel vaker gekregen, niet bij ieder spel, maar wel vaak genoeg om er zeker van te zijn dat mijn dvd-speler vies is.
Je kunt schoonmaak cd'tje kopen voor ongeveer 12 Euro. Dat is een CD met kleine borsteltjes eraan waar je een bepaald schoonmaakmiddel op smeert en die jouw optische laseroog schoonmaakt. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de CD is beschadigd die je hebt gekocht. [/b][/quote]
Ik heb alleen zulke errors al vaker gekregen, zowel met illegale als legale cd's. Ik ga iig de cd terugbrengen en een andere cd vragen, hopen dat ze hem geven. Als die het ook niet doet dan maar zo'n schoonmaak cd kopen. Is het ook mogelijk dat je DVD-speler naar zijn moer gaat, want ik heb hem best lang, zo'n 2 jaar?
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 14:16   #6
Kadikoy1

Kadikoy1's Avatar

Originally posted by bjk4ever+Feb 13 2006 15:12 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (bjk4ever @ Feb 13 2006 15:12 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'>
Originally posted by Kadikoy1@Feb 13 2006 14:41
Originally posted by bjk4ever@Feb 13 2006 11:48
<!--QuoteBegin-bjk4ever

Je kunt schoonmaak cd'tje kopen voor ongeveer 12 Euro. Dat is een CD met kleine borsteltjes eraan waar je een bepaald schoonmaakmiddel op smeert en die jouw optische laseroog schoonmaakt. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de CD is beschadigd die je hebt gekocht.
Ik heb alleen zulke errors al vaker gekregen, zowel met illegale als legale cd's. Ik ga iig de cd terugbrengen en een andere cd vragen, hopen dat ze hem geven. Als die het ook niet doet dan maar zo'n schoonmaak cd kopen. Is het ook mogelijk dat je DVD-speler naar zijn moer gaat, want ik heb hem best lang, zo'n 2 jaar? [/b][/quote]
Uiteraard is het ook mogelijk dat je DVD naar de klote gaat. Zo'n schoonmaaksetje is te verkrijgen bij de free record shop. Dat kan je ook de CD's schoonmaken, want vettigheid op de cd's is ook vaak een bron van ellende. Ik heb zo'n setje gekocht voor 12 Euro en maak regelmatig mijn DVD speler en cd's ermee schoon.
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 14:22   #7
bjk4ever

bjk4ever's Avatar

Hoe kan je dan de CD's ermee schoonmaken? Is het een hele setje of alleen een schoonmaak-CD?
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 14:28   #8
Kadikoy1

Kadikoy1's Avatar

Originally posted by bjk4ever@Feb 13 2006 15:22
Hoe kan je dan de CD's ermee schoonmaken? Is het een hele setje of alleen een schoonmaak-CD?
Het is een setje. Je krijgt een schoonmaakCD + Schoonmaakmiddel voor de DVD + een borstel om CD's mee schoon te maken + een schoonmaakmiddel voor CD's.

4 artikelen dus in totaal.

CD's schoonmaken kan ook anders. Neem een niet bijtende en niet zo agressieve afwasmiddel (dreft enz.) verdun dit met water. Maak een doekje vochtig met dit verdunde middel en maak de cd schoon. Je zult zien dat dit goed werkt.

Doe dit niet te vaak, want uiteindelijk gaan alle CD's hierdoor kapot. Ook met het middel wat je in dat setje krijgt. Gewoon CD niet beetpakken aan de goede kant met je handen en niet krassen en buiten de zon houden op een normale temperatuur is het beste wat je kunt doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 14:28   #9
DamatFerit

DamatFerit's Avatar

Bu PoP ne? (r_x_)
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 14:30   #10
Kadikoy1

Kadikoy1's Avatar

Originally posted by DamatFerit@Feb 13 2006 15:28
Bu PoP ne? (r_x_)
Ik weet het niet zeker, maar volgens is het iets met Java en spelletjes.
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 14:34   #11
bjk4ever

bjk4ever's Avatar

Prince of Persia.
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 14:45   #12
Kadikoy1

Kadikoy1's Avatar

Originally posted by bjk4ever@Feb 13 2006 15:34
Prince of Persia.
Zeer leuk Commodore 64 spelletje. Het is weer actueel begrijp ik?
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 14:48   #13
bjk4ever

bjk4ever's Avatar

Originally posted by Kadikoy1+Feb 13 2006 15:45 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Kadikoy1 @ Feb 13 2006 15:45 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-bjk4ever@Feb 13 2006 15:34
Prince of Persia.
Zeer leuk Commodore 64 spelletje. Het is weer actueel begrijp ik? [/b][/quote]
Yep, omgebouwd naar 3d of course. Geen topper, maar ik had nog een cadeaubon over en dit was het beste wat ik ervoor kon krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 14:52   #14
Kadikoy1

Kadikoy1's Avatar

Voor diegenen die de Commodore 64 nog niet zijn vergeten herinneren zich vast en zeker deze nog wel:

To view links in this forum your post count must be 10 or greater. Your post count is 0 momentarily.

Op deze site staan er trouwens nog meer oude spellen. Type in de zoekfunctie arcade in en je zult een hele hoop oudjes tegenkomen.

Veel plezier bij het spelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 18:58   #15
BJKMaster

BJKMaster's Avatar

Je kan SD4Hide gebruiken of Hijackthis, dan hoef je niets uit elkaar te halen.
Dan kijkt hij als het ware niet naar je CD/DVDspeler en kan je gewoon al je problemen oplossen!
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 19:38   #16
FB1907

FB1907's Avatar

nog een ander manier is het spel rippen naar je harde schijf , en een progrie downloaden genaam Deamontools , vervolgens geripte spel starten met Deamontools en klaar is kees.
Dus geen Instal met cd en Cd/DVD Rom nodig (p.x_)

Je kan dan dus ook spelen zonder CD(natuurlijk met een crackje) .
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 19:39   #17
BJKMaster

BJKMaster's Avatar

Precies, Daemontools is ook prima!
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 21:50   #18
Cemo

Cemo's Avatar

Vraag Kadikoy maar hoe goed ik ben met computers

(r_x_)
  Met citaat antwoorden
Oud 13th February 2006, 22:10   #19
BJKMaster

BJKMaster's Avatar

Cemo ik moet echt lachen om jou. Ik kijk naar je handtekening zie ik allemaal GS (r_x_) (r_x_) (r_x_) (r_x_)
  Met citaat antwoorden
Oud 14th February 2006, 10:13   #20
Fenerbahceli

Fenerbahceli's Avatar

Originally posted by BJKMaster@Feb 13 2006 23:10
Cemo ik moet echt lachen om jou. Ik kijk naar je handtekening zie ik allemaal GS (r_x_) (r_x_) (r_x_) (r_x_)
jah man hij had toch eerst allemaal kanarie van Fenerbahçe en al.. (g-a>k<)
  Met citaat antwoorden
Oud 14th February 2006, 10:33   #21
SariKirmizi

SariKirmizi's Avatar

Prachtige sign & Avatar Cemo. (p.x_)
  Met citaat antwoorden
Oud 14th February 2006, 10:48   #22
Kadikoy1

Kadikoy1's Avatar

De bovengenoemde tools als deamontools ed zijn prima tools om een cd te simuleren, echter wat doe je als de info op de CD/DVD staat en je hebt geen behoorlijk werkende CD/DVD of CD/DVD speler?

Dan heb niets aan deamontools wat je kunt de CD/DVD niet rippen of kopieren, want CD/DVD of CD/DVD speler is kapot.

Want het ging bij bjk4ever niet om het installeren alleen. Het ging erom dat er een volume op de CD niet herkend werd. Zonder die volume (data) werkt het spel niet. Ook niet als je het kopieerd of ript naar je harde schijf en van daaruit start.
  Met citaat antwoorden
Oud 14th February 2006, 14:40   #23
FB1907

FB1907's Avatar

Originally posted by Kadikoy1@Feb 14 2006 11:48
De bovengenoemde tools als deamontools ed zijn prima tools om een cd te simuleren, echter wat doe je als de info op de CD/DVD staat en je hebt geen behoorlijk werkende CD/DVD of CD/DVD speler?

Dan heb niets aan deamontools wat je kunt de CD/DVD niet rippen of kopieren, want CD/DVD of CD/DVD speler is kapot.

Want het ging bij bjk4ever niet om het installeren alleen. Het ging erom dat er een volume op de CD niet herkend werd. Zonder die volume (data) werkt het spel niet. Ook niet als je het kopieerd of ript naar je harde schijf en van daaruit start.
klopt als CD/DVD (ROM) niet werkt dan heb je ook niets aan dat progries.

Wat hij kan doen is dan de spel Downloaden en dan opstarten met dat Progrie.

Of natuurlijk een nieuwe CD/DVD ROM aanschaffen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14th February 2006, 14:44   #24
FB1907

FB1907's Avatar

BJK4EVER

Misschien kan het ook zijn dat je een Virusje ofzo hebt die jou aan het pesten is.

Ik zou je aanraden om Hitman Pro te downloaden en zijn werk laten doen , Prima programmatje (p.x_)
  Met citaat antwoorden
Oud 14th February 2006, 15:08   #25
Kadikoy1

Kadikoy1's Avatar

Originally posted by FB1907@Feb 14 2006 15:44
BJK4EVER

Misschien kan het ook zijn dat je een Virusje ofzo hebt die jou aan het pesten is.

Ik zou je aanraden om Hitman Pro te downloaden en zijn werk laten doen , Prima programmatje (p.x_)
Heb ik ook zeer goede ervaringen mee.

Hitman pro is eigenlijk een verzameling van applicaties die door een schilletje 1 voor 1 worden aangeroepen. Het bespaard je de moeite om al die applicaties zelf te installeren en juist te configureren.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

VoetbalPortaal (versie IV, beta) copyright © 2005-2010.