Ga Terug   VoetbalPortaal Forum > NON-SOCCER LOUNGE > Gadgets, hard- en software
Home Forum TOTO Registreer

Gadgets, hard- en software Gadgets: hard- en software; computers, consoles, games, audio, hi-fi, BluRay/HDDVD (spelers), mp3-spelers, etc..

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 8th February 2010, 20:42   #751
galip91
Basisspeler

galip91's Avatar

galip91 op de goede weg

Fav. clubs: Fenerbahçe
Fav. spelers: Messi, Alex
hmm...
zo te zien vervangt hij enkele belangrijke systeembestanden.

deze manier van thema's installeren is sneller voor je PC, maar ontzettend gevaarlijk.

Je PC kan instabiel worden omdat je essentiële systeembestanden wijzigt.

Als je later de thema weer verwijderd kan dat fatale gevolgen voor je PC hebben, zoals een format.

Ik zou het iig niet doen.

Een veilige manier van themen is WindowBlinds, alleen dit maakt je PC wel wat langzamer...
galip91 is offline  
Oud 8th February 2010, 21:09   #752
ugurcanFB
Nationale Topspeler

ugurcanFB's Avatar

ugurcanFB op de goede weg

Fav. clubs: Atletico, Fenerbahce
Fav. spelers: Riquelme, Pato
Mijn PC crasshte ook toen ik een Leopard Thema had gedownload vorige jaar, het beste is gewoon om een programma te downloaden die de .dll bestanden voor je wijzigt, want handmatig zorgt het voor problemen idd.
ugurcanFB is offline  
Oud 9th February 2010, 13:46   #753
yB
Banned

yB's Avatar

yB op de goede weg
Stuur een bericht via MSN naar yB

Fav. clubs: Erciyesspor
Fav. spelers: Emre Çolak
Bedankt voor de informatie.
yB is offline  
Oud 9th February 2010, 17:49   #754
Eros
Legende

Eros's Avatar

Eros is onbekend

Fav. clubs: Galatasaray
Fav. spelers: A.Sanchez, A.Keïta
Wat raden jullie aan als muziekdownloader? Doe al jaren met VDownloader van Youtube maar dat gaat me te traag. Je moet de bestandent evens als MP3 kunnen downloaden, ik heb eens meer dan 400 liedjes gedownload die vervolgens niet MP3 bleken en dus niet compitabel waren met mijn mobiele telefoon...
..............................................................................................................
Eros is offline  
Oud 10th February 2010, 15:07   #755
Legend
Legende

Legend's Avatar

Legend op de goede weg

Fav. spelers: Lucas Neill
Ik gebruik dat Firefox plugin-ding die hier ergens gepost werd een keer. Werkt uitstekend (MP3).
Legend is offline  
Oud 13th February 2010, 20:58   #756
mr.prozac
Bankzitter

mr.prozac's Avatar

mr.prozac op de goede weg
Stuur een bericht via MSN naar mr.prozac

Fav. spelers: n.v.t.
Origineel gepost door Eros Bekijk Bericht
Wat raden jullie aan als muziekdownloader?
Eros,

Kijk mijn andere Topic met de titel "MUST HAVE ADDONs for firefox", daartussen zit een plugin voor Firefox dat op elke youtube pagina een koppeling plaats waarmee je met een klik de video als een mp3 in hoge kwaliteit kan downloaden.
Hier is wel Firefox voor vereist, ik heb nog niet gezocht naar een alternatief voor Google Chrome.
..............................................................................................................
Hulp nodig met computer gerelateerde onderwerpen? Draai de volgende programma voordat je post, zo kan ik je beter helpen.(vergeet niet het nummer te plaatsen in het bericht :) )
Online Audit Reporter versie 0.56 | Meer info
mr.prozac is offline  
Oud 13th February 2010, 21:02   #757
mr.prozac
Bankzitter

mr.prozac's Avatar

Origineel gepost door galip91 Bekijk Bericht
hmm...
zo te zien vervangt hij enkele belangrijke systeembestanden.

deze manier van thema's installeren is sneller voor je PC, maar ontzettend gevaarlijk.
Windows heeft een .dll bestand die controleert of de thema's digitaal zijn ondertekend met een certificaat van Microsoft.
Om thema's te installeren die NIET zijn ondertekend moet je dus een .dll vervangen (patchen). Deze bestand speelt geen cruciale rol in Windows en is alleen een DRM-type bestand, het doet ook verder niks met je computer.

Je PC kan instabiel worden omdat je essentiële systeembestanden wijzigt.

Als je later de thema weer verwijderd kan dat fatale gevolgen voor je PC hebben, zoals een format.
nope, alle fouten zijn te herstellen in de recovery console. Hiermee kan je gewoon bestanden vervangen met een schone bestand van een installatie CD. Format is ALTIJD de laatste oplossing als NIKS ANDERS werkt. Geen angst zaaien aub.
Ik zou het iig niet doen.

Een veilige manier van themen is WindowBlinds, alleen dit maakt je PC wel wat langzamer...
WindowsBlinds even even (on)veilig als andere thema's, deze programma vervangt ook de uxtheme.dll bestand. het enige verschil is dat de doorsnee gebruiker dit NIET merkt omdat dit tijdens de installatie gebeurt en geen notificatie over wordt weergeven. Plus WindowsBlinds draait processen op de achtergrond dat na een tijd gewoon irritant zijn.

Deze bestand heb ik ook gepatch zodat ik een minimale thema kon installeren. Het heeft verder ook geen invloed op enige programma's of de core zelf gemaakt. Mijn bootscreen is zelfs gewijzigd naar een meer serieuze scherm :)
Hulp nodig met computer gerelateerde onderwerpen? Draai de volgende programma voordat je post, zo kan ik je beter helpen.(vergeet niet het nummer te plaatsen in het bericht :) )

Laatst aangepast door mr.prozac : 13th February 2010 om 21:06.
mr.prozac is offline  
Oud 13th February 2010, 23:15   #758
Mesut070
Vedette

Mesut070's Avatar

Mesut070 op de goede weg

Fav. clubs: Besiktas
Fav. spelers: Bobo
prozac komt even en verbetert iedereen hehehe
Mesut070 is offline  
Oud 14th February 2010, 04:09   #759
BJK_Egehan
TMod (Besiktas)

BJK_Egehan's Avatar

BJK_Egehan op de goede weg

Fav. clubs: Besiktas JK
Fav. spelers: Serdar Özkan
prozac heb ik niet anders dan respect voor. hij heeft inmiddels zoveel van ons geholpen....
BJK_Egehan is offline  
Oud 14th February 2010, 11:26   #760
yB
Banned

yB's Avatar

yB op de goede weg
Stuur een bericht via MSN naar yB

Fav. clubs: Erciyesspor
Fav. spelers: Emre Çolak
Ik heb Aero ingeschakeld en nu ziet het er wel leuk uit. ;)
yB is offline  
Oud 20th February 2010, 00:09   #761
Legend
Legende

Legend's Avatar

Legend op de goede weg

Ik snap soms niet wat mensen voor hun dagelijkse kost doen. MSN virussen installeren verdien je toch geen geld mee? Nog dommer is na 20 waarschuwingen aan mijn huisgenoten om de links die mensen doorgeven via MSN ten eerste niet te openen en helemaal niet op te slaan, deze het alsnog doen.

Nu zit ik dus met dit probleem. Mijn McAfee is legaal, die heeft niets kunnen vinden. Vervolgens heb ik Ad-Aware en al die andere troep geinstalleerd en laten scannen en vooralsnog is het probleem er nog steeds. MSN verwijderen en opnieuw installeren heeft ook niet geholpen.

Nu had ik ooit ook zo'n probleem, dit kon ik via de veilige modus en een programma zo verwijderen. Dit is echter slechts een vage herinnering en ik weet niet meer welk programma dit was en hoe ik dit gefixt had.

Iemand ervaring met 'He! is this you on blablabla' links via MSN? Laat me weten wat jullie hiervoor gedaan hebben.
Legend is offline  
Oud 20th February 2010, 00:43   #762
galip91
Basisspeler

galip91's Avatar

galip91 op de goede weg

Fav. spelers: Messi, Alex
Wees gerust. Jij hebt die virus niet, maar degenen die het sturen via MSN.

Als je toch hebt geklikt, is jou PC ook geinfecteerd. Dan stuur jij ook dit soort berichten naar je contacten.

Ik heb ff gegoogled en kon dit vinden erover: To view links in this forum your post count must be 10 or greater. Your post count is 0 momentarily.

check ook To view links in this forum your post count must be 10 or greater. Your post count is 0 momentarily. en To view links in this forum your post count must be 10 or greater. Your post count is 0 momentarily.
galip91 is offline  
Oud 20th February 2010, 08:53   #763
Eros
Legende

Eros's Avatar

Eros is onbekend

Fav. spelers: A.Sanchez, A.Keïta
Als jij het stuurt heb je die virus. Iedere keer als ik on ga krijg ik 3/4 van zulke berichtjes, niets om je zorgen over te maken.
Eros is offline  
Oud 20th February 2010, 12:47   #764
FB_Renan
Nationale Topspeler

FB_Renan's Avatar

FB_Renan op de goede weg

Fav. spelers: Lugano
Ik gebruik nu als laptop mijn oude Acer maar ik heb amper programma's er op staan en geen foto's geen filmpjes maar toch zit mijn harde schijf bijna vol op 4 gig na. Hoe kan dit is dit normaal? Ik heb echt zo veel mogelijk rommel er af gegooid er staat bijna niks op maar toch zit mijn geheugen bijna vol. Het is trouwens een goedkoop ding met maar 80gig hard Disk. D is helemaal leeg maar C zit vol nog 3.98 gig van 32 gig beschikbaar. Is dat normaal?
FB_Renan is offline  
Oud 20th February 2010, 13:06   #765
Legend
Legende

Legend's Avatar

Legend op de goede weg

Formatteren? Als er toch niets op staat moet je dat ding formatteren.
Legend is offline  
Oud 20th February 2010, 13:49   #766
ugurcanFB
Nationale Topspeler

ugurcanFB's Avatar

ugurcanFB op de goede weg

Fav. clubs: Atletico, Fenerbahce
Fav. spelers: Riquelme, Pato
Legend abi, ik had dat ook een tijdje. Nadat ik deze programma had geinstalleerd en een snelle scan had uitgevoerd, was hij gelijk weg. Bende oldu yani, bilmem sende virus gidermi..

To view links in this forum your post count must be 10 or greater. Your post count is 0 momentarily.
ugurcanFB is offline  
Oud 20th February 2010, 14:01   #767
ReAction
Basisspeler

ReAction's Avatar

ReAction op de goede weg

Fav. spelers: Arda Turan
Legend, ik heb een forum voor je met allemaal anti-virus software etc. Je kan er van alles downloaden, helemaal free. Stuur maar een PM, dan kan je daar even een kijkje nemen..
ReAction is offline  
Oud 23rd February 2010, 23:38   #768
mr.prozac
Bankzitter

mr.prozac's Avatar

Origineel gepost door FB_Renan Bekijk Bericht
Ik gebruik nu als laptop mijn oude Acer maar ik heb amper programma's er op staan en geen foto's geen filmpjes maar toch zit mijn harde schijf bijna vol op 4 gig na. Hoe kan dit is dit normaal? Ik heb echt zo veel mogelijk rommel er af gegooid er staat bijna niks op maar toch zit mijn geheugen bijna vol. Het is trouwens een goedkoop ding met maar 80gig hard Disk. D is helemaal leeg maar C zit vol nog 3.98 gig van 32 gig beschikbaar. Is dat normaal?
Draai CCleaner een keertje, deze gooit alle tijdelijke bestanden weg.

LETOP: deze programma maakt standaard ook je IE geschiedenis ed. leeg, dus vink eerst onder IE de volgende opties uit:
  • Cookies (kan ook aangevinkt blijven, dit zijn alleen handig voor veel bezochte websites)
  • Geschiedenis
  • Recentelijk getypte URL's
  • Geschiedenis voor AutoAanvullen

Mocht je (ook) firefox gebruiken en je wilt je browser geschiedenis behouden schakel dan de volgende opties onder Applicaties > Firefox/Mozilla uit:
  • Bewaarde formulierinformatie
  • Cookies
  • Internetgeschiedenis

Mocht je (ook) Google Chrome gebruiken en je wilt je browser geschiedenis behouden schakel dan de volgende opties onder Applicaties > Google Chrome uit:
  • Bewaarde formulierinformatie
  • Cookies
  • Internetgeschiedenis

Zodra je CCleaner hebt gedraaid kan je met WinDirStats in een oogopslag zien welke mappen/bestanden de meeste ruimte in beslag nemen. Twee erg handige programma's dat ik op elke computer gebruik om ruimte vrij te maken. :)

Links:
To view links in this forum your post count must be 10 or greater. Your post count is 0 momentarily.

Mocht je er niet uitkomen, plaats een reactie of stuur een PM :)
Veel succes

Screenshots:

CCleaner

WinDirStats

Laatst aangepast door mr.prozac : 23rd February 2010 om 23:40.
mr.prozac is offline  
Deze post is positief gewaardeerd door...
Forza (23rd February 2010)
Oud 24th February 2010, 22:06   #769
FB_Renan
Nationale Topspeler

FB_Renan's Avatar

FB_Renan op de goede weg

Ik heb een nieuwe laptop gekocht: Acer Aspire 5740G

Processor 2,26 GHz Intel Core i5 430M
Werkgeheugen 8 GB
Harde schijf 640 GB
Beeldscherm 15,6 inch met 1366 x 768 resolutie
Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium
Videogeheugen 1024 MB
Schermtype TFT-LCD met LED-verlichting

Alleen over het geluid ben ik niet tevreden, als je hard een liedje luistert dan hoor je een soort ruis bij hoge tonen. Ik heb wat dingen geprobeerd maar ik krijg het niet weg. Ik heb het idee dat dit komt doordat het een soort speciaal geluid moet voorstellen maar zolang er bij mij normaal geluid uit komt is het prima. Helemaal als ik voetbal kijk op mijn laptop dan hoor je dat stadion zingen en dan word een soort ruis erg irritant..

Nu heb ik een vraag: Wat is nou het verschil tussen Vista en W7? Dat het sneller is heb ik gehoord maar voor de rest zie ik amper verschil.
FB_Renan is offline  
Oud 24th February 2010, 22:27   #770
Legend
Legende

Legend's Avatar

Legend op de goede weg

Laptopspeakers zijn sowieso niet super. Neem gewoon een setje van 40/50 euro, daar kan je wel mee overweg.
Legend is offline  
Oud 24th February 2010, 22:29   #771
Legend
Legende

Legend's Avatar

Legend op de goede weg

Origineel gepost door ugurcanFB Bekijk Bericht
Legend abi, ik had dat ook een tijdje. Nadat ik deze programma had geinstalleerd en een snelle scan had uitgevoerd, was hij gelijk weg. Bende oldu yani, bilmem sende virus gidermi..

Origineel gepost door ReAction Bekijk Bericht
Legend, ik heb een forum voor je met allemaal anti-virus software etc. Je kan er van alles downloaden, helemaal free. Stuur maar een PM, dan kan je daar even een kijkje nemen..
Dank voor de aandacht, het probleem is al opgelost.
Legend is offline  
Oud 24th February 2010, 22:35   #772
hiblabla
International

hiblabla's Avatar

hiblabla op de goede weg

Fav. spelers: Hagi
Nu heb ik een vraag: Wat is nou het verschil tussen Vista en W7? Dat het sneller is heb ik gehoord maar voor de rest zie ik amper verschil.
Kwa uiterlijk is er niet zo veel verschil, het zit hem vooral onder de motorkap, Windows 7 is idd sneller maar vooral stabieler en minder irritant (To view links in this forum your post count must be 10 or greater. Your post count is 0 momentarily.).

Laatst aangepast door hiblabla : 24th February 2010 om 22:48.
hiblabla is offline  
Oud 24th February 2010, 22:54   #773
FB_Renan
Nationale Topspeler

FB_Renan's Avatar

FB_Renan op de goede weg

Wat ik erg irritant vind is dat de vensters beneden zijn veranderd:

Even als voorbeeld dat je internet pagina's dus zo worden weergeven.

Misschien kun je het veranderen maar ik weet van mezelf dat ik daar even aan moet wennen en straks wil ik weer niks anders...
FB_Renan is offline  
Oud 24th February 2010, 22:55   #774
hiblabla
International

hiblabla's Avatar

hiblabla op de goede weg

Fav. spelers: Hagi
Het is idd een kwestie van wennen. :)
hiblabla is offline  
Oud 25th February 2010, 00:29   #775
mr.prozac
Bankzitter

mr.prozac's Avatar

Ik heb een nieuwe laptop gekocht: Acer Aspire 5740G
...
Alleen over het geluid ben ik niet tevreden, als je hard een liedje luistert dan hoor je een soort ruis bij hoge tonen.
wil niet als een zeikerd over komen, daarom eerst even wat dingen uitproberen.

Ondervindt je de geluidsprobleem ook als je gebruik maakt van een koptelefoon of een externe speaker aangesloten via de 3,5mm jack? Zo nee, dan ligt het probleem waarschijnlijk in de ingebouwde speakers. Zo ja, dan kan het mogelijk een driver issue zijn.

Welke programma gebruik je voor muziek?
Heb je al andere programma's uitgeprobeerd? zo nee, probeer eens een van de volgende. Winamp, Media Player Classic Home Cinema, VLC, keuze zat.

Speel met de equalizer, het kan goed zijn dat de hoge tonen in de muziek door de EQ versterkt worden waardoor ze buiten de bereik van de speakers vallen. Acer levert standaard op iedere computer/laptop hun troep met alle extra's, het kan goed zijn dat de EQ of de 3D effect in de programma is ingeschakeld.

Nu naar de zeik gedeelte.
Acer biedt over het algemeen klote kwaliteit aan. Ik heb in de afgelopen week 3 acer notebooks gemaakt, allemaal hardware problemen waarbij 2 laptops onderdelen zijn vervangen, moederbord en scherm. Acer bood goede kwaliteit aan, maar omdat zij te snel zijn gegroeid, is de kwaliteit controle bij acer omlaag gegaan.

Zoals andere al hebben gezegd in dit topic. Het verschil tussen Vista en 7 zit hem vooral onder de motorkap. Voor de meeste mensen zit het meeste verschil ook in de startmenu en de verbeterde UAC (godzijdank).

Omdat ik zelf persoonlijk geen uitgebreide ervaring heb met Windows 7, heb ik even snel een top 7 (hehe) geplukt van tech site.

1. Multi-touch in Win 7

With touch technology becoming the latest trend after Apple’s revolutionary multi-touch iPhone, Windows 7 has multi-touch for all the supported hardware. HP Touchsmart series is one of them.

2. Aero Peek

Aero Peek allows Win 7 users to instantly make all the opened windows transparent. So let say, you want to see the weather on Windows 7 sidebar Gadget, this will be very useful.

3. New Taskbar

Windows 7 desktop will look different now because of the new taskbar. You can now reorder the opened Window buttons. It has Jump Lists feature which will allow you to access common programs very easily. And you can see the full screen preview before switching to a window.

win7_taskbar

As you can see above, Quick Launch bar and taskbar are merged together in Windows 7.

4. Games

Along with old Windows Vista games, Win 7 will have online version of Checkers, Spades and Backgammon. If you remember, recently there was a new robot game Tinker on Vista. This was a part of Vista Ultimate.

5. Media Center

Win 7 comes with enhanced Media Center experience. It will have Internet TV which will telecast MSN channels by default and will have a desktop sidebar gadget for the same too.

6. NetBook Edition

Netbooks are the light weight portable laptops used for browsing, email etc. It seems that by this year end we’ll see Netbooks by every major Brand like HP, Dell, Sony etc. Windows 7, apart from Ultimate Edition and Business edition will also have Netbook Edition. Though, of course it’ll be a stripped down version.

7. Performance and User Friendliness

Windows 7 will tremendously reduce the time to install an app. Also, now Windows will be less annoying with very less UAC prompt. For developers also, Win7 will reduce the time taken for developing Windows app.
mr.prozac is offline  
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

VoetbalPortaal (versie IV, beta) copyright © 2005-2010.